צומת דרכים היסטורית \\ בצלאל קאהן

בצלאל קאהן No Comments on צומת דרכים היסטורית \\ בצלאל קאהן

מגיש "מהדורת הבוקר" בצלאל קאהן בטור דעה על המשבר בין המערכת הפוליטית למשפטית. "הימין בצומת דרכים היסטורי, אסור למצמץ"

23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה נתניהו צפוי לפטר היום במהלך ישיבת הממשלה, את המשנה שלו, השר הרב אריה דרעי, בעקבות פסיקת בג"ץ מיום רביעי. לעת עתה ימונו לדרעי ממלאי מקום, מתוך תקווה כי בתקופה הקרובה תימצא הדרך החוקית להחזיר אותו לשולחן הממשלה, למרות החלטת בג"ץ.

עושה רושם, שהחלטת בג"ץ בעניינו של דרעי, היא חלק מהמערכה הגדולה שבין הגושים בישראל. זהו קרב ענק, בין אלה שמכנים עצמם בני האור, המייצגים את השמאל הנאור, את אלה שיוצאים לאחרונה בהמוניהם להפגין ברחובות תל אביב, לבין אלה שניצחו בבחירות, הכוללים את הציבור החרדי, את ישראל השניה, את כל אלה שרוצים כאן שינוי שלטוני.

הימין בישראל שעלה לשלטון ברוב ברור של שישים וארבעה מנדטים, לא צריך להיבהל מכמה עשרות אלפי מפגינים בתל אביב. הימין בישראל נמצא בסוג של צומת דרכים היסטורי. אסור לגוש הזה למצמץ, אלא להוביל את השינויים הנדרשים במערכת המשפט עד לפרט הקטן ביותר, מבלי לוותר על כלום. ובתוך חבילת השינויים והתיקונים, חובה להכניס גם את האפשרות של ראש ממשלה למנות את מי שנראה לו לנכון כשר בממשלה, כדי להחזיר את השר דרעי בחזרה לממשלה.

והנה, בדיוק ביום כזה, מצאה סיעתו של בצלאל סמוטריץ והוא בעצמו, סיבה למשברון. חבורה של כמה מתיישבים עלו ביום שישי על גבעה בשומרון להקים מאחז ומשהם פונו תוך זמן קצר, הם הודיעו על הפגנה: לא מגיעים לישיבת הממשלה.

כנראה שבציונות הדתית שכחו שהם השלטון ושהיכולת שלהם היא להשפיע מבפנים. הפגנות מהסוג הזה דומות במידה רבה להפגנות של ילדים בכיתה ד' בבית הספר.

ומילה על ההפגנה של השמאל הקיצוני אתמול בתל אביב: להערכתי, הגיעו לשם אולי חמישים אלף איש. לפי עיתון השמאל הקיצוני הארץ, היו שם מאה שלושים אלף איש. נלך על האמצע. נו, בקושי שלושה מנדטים.

לכל אלה שבמשך שנים הטיפו לנו על לימודי ליבה ומתמטיקה – הגיע הזמן שילמדו מספרים: 64 מנדטים זה יותר מ-54, בטח ובטח שיותר מכמה עשרות אלפים בהפגנות בתל אביב, ועם הרוב הזה צריך לעשות שינויים משמעותיים, וכמה שיותר מהר.

האזינו:



0 תגובות